Jävla JUL!

Om de är något jag hatar så är de DECEMBER!
Hatar detta så de gör ont i hjärtat.
Varför finns det ingen som kan visa mig en annan sida av den så fina högtid som julen?
Hela skiten är så ångest laddad att jag inte vet mer en att jag har 14dagar kvar på skolan tills
ett helvete som vara i tre veckor bryter ut.
Vill inte hem. Hem till de som engång i tiden var en fridfull högtid med familjen och släkten.
För ca:15år sedan då var det bra. Kanske för att de då fans en annan syn på de goda med denna
jävla månad DECEMBER!
Visst skulle jag kunna ljuga och säga "Gud va fint med snö och nu är de bara tre veckor kvar till Julafton"
Men nej jag kan inte.
Har hållt mig från suicidtankarna i nästan ett år men nu är dem här igen!
Vill ja genom lida en JUL till? Vill jag ta allt som inerfattar en JUL till hemma, hemma i STOCKHOLM?
Ångest bråk alkoholens jävla baksida!!!!!!!

Samtidigt är jag tacksam för de jag får uppleva här nere på Ölandsfolkhögskola.
Finns inget finnar när snön har kommit hit och allt är vit. Vit som om det vore taget ur en sagobok.
Har sovit inne hos Emma nu i två veckor!
Något som gör att jag känner mig trygg.
Den senaste veckan har de knallat på som vanligt. Fast med en hel del krydda i tillvaron!
Vi har haft etik på planeringen i en hel vecka. Diskution från samtal till text och reflektion.
Fingrarna bara glider över tangenterna och producerar ord efter ord. Ord till meningar. Meningar till
en lång text. Text och tankar och åsikter om etiken och moralen som får en att kräkas utav
eftertänksamhet. Samvetet! Ja samvetet att jag har en gång i tiden gjort rätt. Rätt att sätta stop för de jag inte
vill se höra eller veta av!

Nå väll. Ska strax in i klassrummet igen. Dom andra ser på filmen "Nunnan" som jag såg föra året. Jag skall bara vara med och diskutera de hela. Just nu sitter jag i datasalen och letar info om korstågen som ska lämnas in
nästa vecka.

Ute faller snön igen. Igen o igen. FÅKEN är här för att stanna. Jag Emma Stina och Amanda ska ner till Färjestaden senare efter lunchen och handla inför helgen.

Ha en fin dag alla där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0