Natten mellan Onsdag och Torsdag

LIgger vaken men kan inte sova.
LIgger och tänker....
Vad gör jag här på Ölandsfolkhögskola?
Vad vill jag med att vara här?
Vad vill jag med min framtid?

Allt har en mening med livet visst?
Annars skulle man vell inte rycka upp sig själv från en plats och flytta 46 mil bort och hoppas på att slå
ner rötterna igen gräva en fin gropp och plantera sig på en storgrön härlig plats där
Man kan skymta Havet, Himelen, Naturen och alla djur...

När jag gick ute för en stund sen efter jag varit hos Amanda...
Slog de mig hur frid full platsen är där skolan ligger. Man hör inga bilar man ser ingen Människa gå ute.
Man hör bara vinden som man känner blåsa genom håret.
Alla små djur som rör sig. Gräshopper som låter i de höga gräset vid gång vägen som sträcker
sig längs med skolans område.....

Vem skulle inte gilla de här som jag just går igenom.
Ett år på en av sveriges 135 folkhögskolor....
Från längst ner i skåne till Längst upp i happaranda...
Jag valde den som låg mitt ute i havet mellan fast landet och Havet....
6km lång är bron vet inte hur långt de är mellan Öland och Kalmar sundet vatten vägen men
Över bron är det i alla fall 6km.

I morgon bitt vill säja om ca 6 timmar går bussen som ska ta hela Hälsa klassen och kärnkursen till
en Ekologisk Odlar farm här nere på Öland ska bli spänade och se hur dom ordlar och födder upp
djur på rätt sätt.....

Det på miner lite om från i sommras när jag va på konfa läger med vantör och farsta försmling när
vi fick höra Karin berätta hur mycke vatten som går åt när man ordlar och hur mycke vatten ett djur
behöver innan skörd och slackt..
Sjukt mycke vatten....

Nja blir inte klockar änså här borde sova nu....
Ska ju vara iväg hela dagen  morgon...

Sov så gott alla där hemma och där ute i den stora Värden!

Kommentarer
Postat av: peggy

Du är på rätt platsi rätt tid. Ha en bra dag.

kramiz

2009-09-10 @ 08:53:44
Postat av: Alex

Tack har haft en underbar dag ute på östra delen av Öland med klassen....

Hoppas din dag också har varit bra....

Kram

2009-09-10 @ 16:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0