Söndagen den 16e augusti på Öland!

Hej alla där hemma! Läget här nere på Öland är helt ok. Det blåser en hel del, och regnar! Landade i fredags eftermiddag på Öland men Katarina och Douglas. Resan ner var helt ok, satt mest och lyssnade på musik och funderade.  
Rummet jag har här nere på Öland är sjukt nice, känns som en hotellsvit, eftersom man behöver kort för att ta sig in i kåken och in i rummet! Under hela fredagskvällen gick jag mest runt i området och somnade sött i sängen. 

Lördag morgon tripp till Kalmar, glass nere i hamnen, snurrade runt som en virrig turist i staden bland massa fotbollshuliganer från Kalmar IF. Träffade Jojo, tog en sen lunch lunch som vi fick vänta på en hel timme. Jojo visade mig runt i Kalmar, hittade en godisaffär, och ett Konsum där jag kunde inhandla middag och frukost till dagen därpå. Jag kan inte direkt säga att bussen går ofta mellan Kalmat och Öland, fick vänta 45 minuter på en buss som skulle ta mig tillbaka till folkhögskolan. Väl hemma igen var jag fortfarande själv i huset, inte en kotte hade flyttat in. Gick och la mig relativt tidigt, låg och läste ett tag, fick en släng av hemlängtan, men somnade efter ett tag.

Söndag morgon Gudstjänst i Torslunda Kyrka, mässan var väl ok, kan ju inte direkt säga det var lita bra predikan som när Johannes eller Karin predikar, men men, jag fick min dagliga dos, och fick höra psalm 703, vilket gjorde mig hoppfull inför veckan som kommer! Lunch bestod av hallonkräm och macka framför tvn med friidrotts-vm. Framåt eftermiddagen kom mina 3 nya huskamrater, vilket ledde till en mysig middag med massa stoj i köket. Gick ytterligare en runda runt skolan och upptäckte att det var ett majskolvsfält, man kanske skulle palla några stycken ;)

men men, sängen kallar, skolan börjar imorgon!






Hej Peggy, helgen har varit helt ok, badat solat, varit i Kalmar, käkat god middag med mina nya kamrater. Skolan börjar imorgon, måndagen den 17e, med upprop och middag! Saknar dig redan, lovar att jag ska lägga upp lite mer bilder på bloggen i veckan. Många kramar! Din Alex.

Kommentarer
Postat av: peggy

nice, ha en bra dag :-)

2009-08-17 @ 07:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0